04-04-2008, 09:58 PM
Det er heller ikke umuligt. Tritium i sig selv skaber ikke lyset, det er den iblandede Phosfor og med et ur fra 1998, og med tilstrækkeligt tritium, som der må være i din kærestes (kender ikke modellen umidelbart), så skal det også kunne lyse
Halveringstiden for Tritium er 12,3 år så et ur fra 1998 er nu på halv kraft. Den del er ret indiskutablel - men det kan da også være nok til at lyse
At Tritium så ofte dør før skyldes at der er for lidt tritium i phosfor blandingen og så rækker selv halv kraft ikke.
Jeg tror dig absolut, Kommer man op på 25 år så den er nede på 25% - så vil deet meget sjældent kunne lyse i over 30 sek - så vi skal tilbage til ca 1980 før man kan sige det virker dødt
vh
Halveringstiden for Tritium er 12,3 år så et ur fra 1998 er nu på halv kraft. Den del er ret indiskutablel - men det kan da også være nok til at lyse
At Tritium så ofte dør før skyldes at der er for lidt tritium i phosfor blandingen og så rækker selv halv kraft ikke.
Jeg tror dig absolut, Kommer man op på 25 år så den er nede på 25% - så vil deet meget sjældent kunne lyse i over 30 sek - så vi skal tilbage til ca 1980 før man kan sige det virker dødt
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)