Omega chronograf og andre - lade den køre eller?
Hej Hannover.
Se det er et argument jeg kan følge, og fint med det. Min erfaring er da også at de noget ældre chronografværker kan tabe en del, selv når de er ny servicerede. Det kan nogle gange skyldes at der er indgribningsfejl i chronograf-delen. Der er nogle excentriske skruer man ikke skal skrue på, men med den alder de har, kan det være sket ved service, hvor urmageren er kommet til at skrue på den/dem så indgribningen ikke er i optimal indstilling. Dette har jeg se nogle gange. Resultat - tab af kraft = dårlig amplitude på balancen, hvilket kan bevirke de mest mærkelige gangresultater, men dog oftest minusgang på uret eller som du selv er inde på at de går istå.
Min erfarinng er dog at hvis man er omhyggelig med sit service af uret vil det stort set ikke have den store indflydelse på urets gang.
For tiden skal jeg til at regulere et Zenith El Primero, det vinder en del, men vil prøve om jeg kan regulere det ind så jeg kan justere det med hvor lang tid jeg kører med chronografen til. nok noget der kommer til at tage temmlig lang tid, men måske med et spændende resultat til slut.

Mvh Lars
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af Lars - 21-03-2008, 09:30 AM
[Intet emne] - af hannover_dk - 21-03-2008, 12:56 PM
[Intet emne] - af Lars - 21-03-2008, 05:48 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 24-03-2008, 02:24 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)