09-07-2012, 03:09 PM
Mr AP Skrev:Jeg ville nok have en liste a la det her (vilkårlig rækkefølge):Hi most pro divers use a mechanical watch for back up , in case the computer fails . I guess you know that the Deep one was only recomended for 120 meter , because IWC were afraid that if it went deeper it would cause damage to the Bourden Depth Guage . I nearly bought one , great looking watch .
- Rolex Seadweller ref. 1665
- IWC Aquatimer Deep One
- AP ROO Diver
- Blancpain Fifty Fathoms Vintage
- Panerai LM 6152
Mener iøvrigt at APs ROO Diver er et ganske fortrindeligt toolwatch/dykkerur. Det er konstrueret efter dykker ISO standarderne og værket kan fint klare at få tæsk. Problemet er nok nærmere at de færeste af økonomiske årsager vil/tør bruge det som toolwatch. Men efter Rolex seneste prisstigninger er DS'en vel også 99,9 % diskdiver de færreste hiver med i baljen!?
Faktum er vel at de færreste bruger de ure der er nævnt i denne top-5 tråd som toolwatches. Var jeg prof. dykker ville jeg nok smide en dykkercomputer på armen som backup frem for et dyrt mekanisk ur.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)