08-03-2008, 06:20 PM
petermn Skrev:Baun er du urmager af profession eller er du bare fingernemjeg kender jo ikke meget til dig men de ure du viser er super flotte og din forkærlighed for Constellation kan jeg godt forstå, jeg ser frem til at se dem d. 15.
Peter M N
jeg er bestemt ikke urmager. Jeg kan godt skifte en rem eller åbne et ur for at se værket, men jeg rører aldrig mekanikken - jeg har fx aldrig forsøgt at få et ur til at gå langsommere eller hurtigere.
Til gengæld kender jeg flere gode urmagere, som jeg fordeler forskellige opgaver til.
Derudover er jeg også indstillet på at betale hvad det koster. Jeg tror jeg får fornuftige priser på reperationer, men jeg diskuterer aldrig prisen. Det vigtigste er at urene bliver lavet med respekt for alder og stand. Det er måske også grunden til at jeg ikke er så vild med billigere ure end Omega - ofte kan de ikke "bære" de renoveringsopgaver jeg ønsker udført!
Jeg tager også mange chancer... altså køber ure jeg ikke rigtig kan se hvad er og fra forskellige sælgere. Det koster lærepenge, giver oplevelser, men ind imellem er man også heldig - og så hjælper erfaring selvfølgelig også!
Constellations og guldure er hjørnestenene i min samling.
På det seneste har jeg også tilføjet et på ikke dress ure.... man skal vænne sig til det aparte look (fx en Chronostop eller en Flightmaster)... men det er igen som med ansigter, det er bestemt ikke altid de kønneste ansigter der gør størst indtryk - ganske ofte er det de mere specielle og karekterfulde der vinder i længden!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)