24-02-2008, 10:11 PM
hannover_dk Skrev:Jeg synes det er lykkedes ret flot, på det sidste billede, at få skålen med nødder til at stå i helt i fokus.Måske telefonen er bedre til at tale i end til at fotografere - så det var nu ikke den helt store hjælp. Et dobbeltkapslet omega fra ca 1910-15 - og en værdi på 1000 til 3000 er det umiddelbare bud - men måske størst interesse bland DSB folk med inskriptionen. Skivens navn (ved godt du har skrevet den) og stand - ser man ikke - og heller ikke maskineriet, så vi er stadigt lidt på herrens mark - men det ser pænt ud og originalt ud sådan lige umiddelbart
vh
Jeg må give John ret, den skål nødder står altså bare superflot og 100% skarp!
Undskyld Mai, jeg ved selv hvor svært det er at fotografere, og så endda med en mobiltelefon.
Som John og Stefan er inde på er værdien nok ikke alverden, jeg vil faktisk tro at du skal regne med den lave ende af vurderingerne. Inskriptioner er meget sjældent et plus for et ur, så skal det ihvertfald have tilhørt en tidligere statsminister eller en fra kongehuset eksv.
På den anden side er du vel heller ikke interesseret i at afhænde uret, og for din familie har uret jo en stor affektionsværdi og det er jo mere værd end et par tusinde.
Skulle du i sidste ende have lyst til at sælge uret, er det nok en god ide at få det "flashet" blandt jernbane entusiaster. Dem findes der mange af, og for dem vil det måske være interessant pga. inskriptionerne, ikke for rene ursamlere.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)