19-02-2008, 01:19 PM
Det kan ikke lade sig gøre. Du kan godt (med vold) nappe et led mere af lænken, men problemet er at lænken taper ud til 20 mm over de sidste 5 led. Dermed vil lænken blive for bred til at kunne gå i spændet.
Min teori siger mig at du med lidt held kan vælge en anden Oyster lænke end ref. 93150. Problemet i denne sammenhæng er at dykkerlænken ref. 93150 har den klart længste lås. En Explorer lænke har betydelig kortere lås og dermed kan du med lidt held opnå en kortere lænke. Skulle mene låsen på Explorer lænken er mindst et led kortere end Sub låsen. Men jeg er ikke 100 % sikker, men min logik siger mig at det bør være muligt.
/Mads

Explorer låsen (billede lånt fra tilfældigt ur på ebay)

Sub lås (fra ebay)
Min teori siger mig at du med lidt held kan vælge en anden Oyster lænke end ref. 93150. Problemet i denne sammenhæng er at dykkerlænken ref. 93150 har den klart længste lås. En Explorer lænke har betydelig kortere lås og dermed kan du med lidt held opnå en kortere lænke. Skulle mene låsen på Explorer lænken er mindst et led kortere end Sub låsen. Men jeg er ikke 100 % sikker, men min logik siger mig at det bør være muligt.
/Mads

Explorer låsen (billede lånt fra tilfældigt ur på ebay)

Sub lås (fra ebay)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)