Aut. rolexforhandlere: Kan man forvente samme kvalitet?
#7
Mads Gjødesen Skrev:
Henrik Andersen Skrev:Uanset standart hos AD, tænker jeg, at det vel også betyder noget hvem der rent praktisk udfører sådan et service - det er jo mennesker og ikke maskiner, og derfor betyder håndelag, passion mm. vel også noget. Så tænker ikke at spørgsmålet er så let at svare på!

Henrik

Det er præcis der forskellen ligger. Alle Rolex SC kan servicere et Rolex, men ikke alle har lige godt styr på poleringen og hvad der bør bevares og hvad der bør skiftes.

Kommer man ind med et halv slidt vintage Rolex med masser af skrammer er det jo urmagerens vurdering, hvor meget der bør poleres af og hvor. Det er håndværk og kræver erfaring og ekspertise at vurdere hvor og hvordan opgaven skal gribes an. Her er Klarlund yderst prof. og tager kunden med på råd.

Jeg håber da at de øvrige SC har stort set samme ekspertise, men jeg tør bare ikke tage chancen. Jeg har hørt div. skræk historier Icon_cry En forkert polering er uoprettelig og kan betyde værdi forringelse på tusindvis af kr.

Netop Oyster Quartz ses ofte med forkerte poleringer/slibninger. Så respekt til Mortensen/Ragner for at melde pas på opgaven frem for at kaste sig ud i noget, hvor de ikke kan love et godt resultat.

/Mads





Hej Mads Icon_e_smile

Ingen af de 2 har meldt pas. Ragnar synes at jeg skulle tage til Århus eller Ålborg, og få det gjort, fordi, især Århus er lettere eftersom jeg bor i Holstebro, og er i Århus hver uge.

Til gengæld har Mortensen i Herning sagt direkte, at de ikke er vant til at servicere Rolex OQ ure, men de har ikke afvist mit ur. Jeg har haft dem til at skife skive 2 gange, og det har aldrig været et problem. Det bør det naturligvis heller ikke være, da det er 99 % ens at skifte en skive på ethvert Rolexur, hvortil en ny skive stadig kan fås.




VH



Nick
Urinteresseret i 25 år.
Svar


Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af Sub-erman - 23-01-2008, 09:04 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 23-01-2008, 11:09 PM
[Intet emne] - af Henrik Andersen - 24-01-2008, 03:14 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 25-01-2008, 12:10 PM
[Intet emne] - af stenov - 25-01-2008, 04:40 PM
[Intet emne] - af Claus L - 25-01-2008, 08:34 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)