30-11-2007, 04:13 PM
Mads Gjødesen Skrev:Aktier er helt sikkert ganske sjovt, men risikoen er noget større end ure, hvis man vil tjene hurtige penge og satse på højrisiko aktierne. Jeg kunne helt sikkert også få et "kick" af at handle aktier, spille poker eller noget mere risikobetonet.
Peter har samlet længere og jeg ved han har købt 1680 Subs til under 5 k.![]()
/Mads
Det er jo netop fordi du siger, at risikoen ved aktier er større end ved at købe ure, at jeg reagerer - det passer på dig, ja - men på 90% af urkøbere passer det ikke - de er stort set 100% sikre på at have tabt ca 50% af investeringen, når de forlader butikken!
Jeg er en smule bekymret over, at snakken om at ure er een god investering, kan få nogen til at tro på det! I bedste fald holder urene nogentlunde den pris de er købt til hvis man handler godt og fornuftigt. Ganske få modeller stiger og kan kaldes gode investeringer.
Det er jo kun rigtigt, hvis man virkelig ved hvad det handler om - i modsætning til aktier og andre papirer, som generelt er en noget mere sikker investering - end ægte tæpper og ure.
Når du så siger at ure aldrig er faldet, så mener jeg faktisk, at have læst om ganske store fald på PP for år tilbage! Jeg skal lige prøve at finde hvor jeg læste det!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)