13-11-2007, 06:54 PM
Det er smukke ure som efterhånden også er lidt sjældne med hammerautomatik.
Der er 2 versioner med hammerautomatik. Cal 353 og 355. 355 udmærker sig ved at have Swan neck regulation.
Det er smukke ure i et kompakt smukt design - ret maskulint synes jeg.
Der er også lavet Calendar modeller senere med cal. 504 - de er også sjældne - kun ca 25.000 stk.
Dengang - tilbage i 50'erne var datofunktion en rigtig "Complication" - idag regnes det jo nærmest som standard. Men dengang måtte man betale noget mere for en Calendar - derfor er der ikke solgt så mange og de er forholdsvis efterspurgte.
Mit højest estimerede ur er en Calendar med cal 355:

og en Constellation med 504:

Der er iøvrigt også en med blå skive på Lauritz - gad vide om den skive kan være original - blå - fra først i 50'erne - Det ville jeg godt vide!
vh Baun
Der er 2 versioner med hammerautomatik. Cal 353 og 355. 355 udmærker sig ved at have Swan neck regulation.
Det er smukke ure i et kompakt smukt design - ret maskulint synes jeg.
Der er også lavet Calendar modeller senere med cal. 504 - de er også sjældne - kun ca 25.000 stk.
Dengang - tilbage i 50'erne var datofunktion en rigtig "Complication" - idag regnes det jo nærmest som standard. Men dengang måtte man betale noget mere for en Calendar - derfor er der ikke solgt så mange og de er forholdsvis efterspurgte.
Mit højest estimerede ur er en Calendar med cal 355:

og en Constellation med 504:

Der er iøvrigt også en med blå skive på Lauritz - gad vide om den skive kan være original - blå - fra først i 50'erne - Det ville jeg godt vide!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)