22-09-2007, 11:06 AM
tk348 Skrev:Jo jeg ville se om det så rigtig ud indeni, jeg bor ca 100 km fra Klarlund så det er jo ikke bare lige..... nej der fulgte ingen bevis med at det var serviceret, det stod der bare i beskrivelsen.
Hvis du fortæller i hvilket område du bor, er der måske nogle herinde som kan anbefale en urmager i nærheden. Det handler jo blot om at få checket om værket er i pæn stand - det er ikke rocket science.
8900,- er jo en klat penge at gamble med.
Hvad angår Lauritz's påstande, så foregår det ofte på flg. måde: Sælger møder op i et af Lauritz's showrooms med uret. En (sansynligvis) ukyndig person kigger på uret og spørger sælger om det virker, Sælger siger "ja" og tilføjer nogle usupporterede og uforpligtende bemærkninger ("serviceret for kort tid siden" osv) i håb om en bedre salgspris. Lauritz skriver ukritisk "usupporterede bemærkninger ... ifølge rekvirent" i beskrivelsen. Det kan være rigtigt - det kan være løgn.
Hvis du spørger mig, bør de kun skrive det som kan dokumenteres eller som auktionshusets valuar kan stå inde for.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)