16-07-2007, 06:01 PM
Speedy Skrev:Hej folkens. Jeg er i jylland og har fået mulighed for at købe nogle ældre originale Omega spænder til de ældre ure. Der er imidlertid et utal af forskellige udformninger af spændet, er der nogle der ved hvor mange forskellige Omega har lavet? Baun-Hannover og I andre, hvor mange forskellige spænder har I/har I set til Omega. Hvad skal man betale for de originale spænder? Feriehilsner Benny
Jeg tror de har lavet rigtigt mange, både i stål, forgyldt og rent guld.
De findes i alle fald med Omega ingraveret i spændet, men også med omegamærket som del der rager op/ud fra spændet - (som jeg synes er flot, men det skal jo faktisk også gerne passe lidt til tiden. Der ville jeg dog være på herrens mark, og bare købe godt ind hvis du har en chance.
De findes naturligvis til mange rembredder - dame og herre - så der er nok rigtigt mange forskellige. En 18 mm rem skal dog ikke normalt have 18 mm spænde. Chekede lige min piepan med original rem - 18 mm med 16 mm spænde.
Da du måske ikke har så meget internet derovre, surfede jeg lige Ebay amerika for omega buckles - de ligger til buy it now fra omkring 9 til 15 US$ - Prang lidt, det ser du ud til at kunne, se om ikke du kan få en god pris ved at købe en del - f.eks 20 kr stykket? (mere i 18K naturligvis)
Rent gæt - Du kan sikkert slippe af med nogen herinde tror jeg. F.eks er jeg gerne aftager til en 16 mm stål - helst med ophævet Omega logo - og du kan godt få mere end 20 kr
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)