14-06-2007, 12:21 PM
klaus Skrev:hannover_dk Skrev:Bjarne Skrev:Men også en stor tak for en hyggelig aften herfra, herligt at se at nogen stadig holder skansen og kæmper for en lang urdag / nat, mon ursnakken har kunne holde sig på et fagligt acceptabelt niveau ud på de små timerHelt 100% fagligt skal jeg ikke garantere, men uanset hvem Henny mon talte Schweiz med, så lyder det som en god ide med en forlænget week-end hvis nogen kan få os ind på en af de godeurfabrikker, så hvem det end var, kør bare på med ideen - vi er ret sikkert med på den med mindst 3 personer![]()
Den der med besøg på en urfabrik i Schweiz det lyder rigtigt spændende.
Tak for dit arbejde med arrangementet Bjarne - flot
vh
det var mig der lisom bragte urforeningen på tale igen og jeg kunne forstå, at vi sagtens kunne finde ud af en lille, fin forening, hvor medlemmerne ville betale 1000 kr om året for så at komme på spændende udflugter mm.
men solen var jo ved at stå op over cafébordene i horsens gågade og jeg ved ikke lige præcist hvor seriøs diskussionen var blandt de resterende 10 deltagere fra urmødet.
klaus
Jeg syntes det er en super ide med en lille eller stor urforening. Jeg har bare stadigvæk ikke forstået hvorfor det lige skal koste 1000.- om året. Hvad skal de penge dække?
Når der laves arrangementer skal de vel være deltagerbetalte alligevel, og det er vel ikke meningen at der skal spares op i foreningen??
Vi har i vintageure.dk et glimrende forum, der skal vel ikke laves et alternativt til dette, køb & salg kan nok heller ikke betale sig at flytte fra de 2-3 hjemlige sider der beskæftiger sig med den side af sagen.
Vi har haft 3 urmøder det sidste lille års tid, med forskellige temaer og indhold. Alle 3 med 35 - 45 deltagere, så dette er vel hvad vi pt. kan svinge os op på.
Sidste gang debatten om en forening var oppe faldt det, så vidt jeg husker til jorden pga. at der ikke var mere end 10-15 positive tilkendegivende personer, mon noget har ændret sig siden da?
Hvis de 1000.- årligt i kontingent er et udtryk for at der skal være en vis exclusivitet over foretagenet, så er det helt fint med mig. De 1000.- er ikke det store problem for mig, men specielt exclusiv bliver jeg nok aldrig.
Hvad skal kontingentet på 1000.- årligt bruges til?
Er det ikke muligt/bedre at lave ture, urmøder, rejser mv. uden en forening og på de betingelser det foregår du?
Bare et lille indspark til debat (forhåbentlig).
Mange hilsner og tak for rigtigt hyggeligt samvær i Horsens!
Speedy
(Benny)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)