19-05-2007, 03:35 PM
Vi har før talt om patina - man kunne også tale om - beskidte ure - eller rent ud sagt - ure i møg!
Jeg har købt et "projekt".
Det er en Omega Constellation Pie Pan i en stålkasse med caliber 505 og med de attraktive trekantede index, smukke visere...
Men for f..... hvor er den ulækker. Se:

og fra det jeg plejer at kalde den smukke vinkel, sår her skæmmes af - uret!

Mest møg er der naturligt nok mellem hornene:

Også invendig er den ulækker:

Og nogen har maltrakteret en skrue:

Hvad vil jeg så med dette ulækre ur fra 1956-57....?
Ja, den går selvfølgelig fint. Den har en flot krone. Den er i stål. Den har de der flotte index og visere......
Først rengøre udvendig - og så må urmageren vist råde mig videre - men det skal jo blive intereressant at se hvad det ender med! Om den skive er "bevaringsværdig" - jeg tror mere på at den kan blive "en original renoveret skive". Men vi ser!
vh Baun
Jeg har købt et "projekt".
Det er en Omega Constellation Pie Pan i en stålkasse med caliber 505 og med de attraktive trekantede index, smukke visere...
Men for f..... hvor er den ulækker. Se:

og fra det jeg plejer at kalde den smukke vinkel, sår her skæmmes af - uret!

Mest møg er der naturligt nok mellem hornene:

Også invendig er den ulækker:

Og nogen har maltrakteret en skrue:

Hvad vil jeg så med dette ulækre ur fra 1956-57....?
Ja, den går selvfølgelig fint. Den har en flot krone. Den er i stål. Den har de der flotte index og visere......
Først rengøre udvendig - og så må urmageren vist råde mig videre - men det skal jo blive intereressant at se hvad det ender med! Om den skive er "bevaringsværdig" - jeg tror mere på at den kan blive "en original renoveret skive". Men vi ser!
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)