15-05-2007, 12:48 AM
the_pretender Skrev:hej.Jeg tror heller ikke at almindelige mennesker kan se det på armen i forbifarten, men det er ikke dem du skal købe ur til du
men urene på sitet jeg linkede til ser jo ægte ud,og hvis det er sandt at de udstillede ure er dem man får tilsendt så tror jeg ikke at selv en rolex kender ville kunne se forskellen når uret sidder på armen.
men du har selvfølgelig ret i at det er ulovligt og man skal holde sig fra det.
Claude
Det er faktisk lidt Rolex forbandelse, at mange tror at også de ægte er falske - men kenderne ved hvad de har på, og deri ligger nydelsen.
Du kan også have ret i at der findes "Rolex" (har ret i) i Thailand som er ringere, men heri den du viser sidder den billigeste ETA maskine i - koster nogle få hundrede kroner. Den går såmænd udemærket, og hvis en urmager ville, kunne han også reparere og justere, men jeg tvivler på nogen vil - og så - ja det er ulovligt, og ikke nær så sjovt som et ægte billigere ur - gerne second hand - men jeg ved også godt at for 500 $ + moms og lidt told - noget med 3000 til 3500 får du ikke et stort mærke, men du kan få glimrende ure originalt i prislejet - surf lidt rundt på sitet her, så skal du se - der har været oceaner af forslag tidligere
OG igen - det kan sagtens blive konfiskeret i tolden. Alt fra USA bliver toldet og momset, og ser de en Rolex (eller den regning du skal presentere f.eks.) - så er det enten pirat (og det kan de se på at det er nyt og helt uden det normale Rolex udstyr, papirer osv - uden at være ur eksperter), så napper de det let og giver bøde (pirat importer tages i større og større udstrækning) -
Tror de på det ægte, så er det moms af noget med 30.000 du skal af med!
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)