07-05-2007, 02:22 PM
Hehe - ja, en ny bruger melder sig på banen, og straks kaster vi ur-nørder (undertegnede inklusive) os frådende over byttet
Einar - velkommen til - husk at diverse råd er vel ment, fordi vi elsker ure. 70k for et Glashütte er måske i overkanten for et første ur (og for mange i overkanten nogensinde).
Du skal vide, at brugerne her på forum (mest) er til mekaniske ure - altså uden batteri men i stedet en fjeder, der trækker værket. Quartz (batteri) har generelt ikke samme interesse.
Nogle gode mærker, der laver mekaniske ure i 2-5k klassen er Junkers, Ingersoll, etc. (nogle nævnt - mange glemt), men om de har ugevisning - tjaaa, jeg må være dig svar skyldig.
Men jeg typen, der vælger at se løsninger fremfor problemer, så:
1) Køb et lækkert ur.
2) Brug kr. 29,95 på en Mayland kalender
Velkommen til
# GT
Einar - velkommen til - husk at diverse råd er vel ment, fordi vi elsker ure. 70k for et Glashütte er måske i overkanten for et første ur (og for mange i overkanten nogensinde).
Du skal vide, at brugerne her på forum (mest) er til mekaniske ure - altså uden batteri men i stedet en fjeder, der trækker værket. Quartz (batteri) har generelt ikke samme interesse.
Nogle gode mærker, der laver mekaniske ure i 2-5k klassen er Junkers, Ingersoll, etc. (nogle nævnt - mange glemt), men om de har ugevisning - tjaaa, jeg må være dig svar skyldig.
Men jeg typen, der vælger at se løsninger fremfor problemer, så:
1) Køb et lækkert ur.
2) Brug kr. 29,95 på en Mayland kalender
Velkommen til
# GT
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)