Er der nogen der kan lidt historik om 'sådan en fætter'
Der bliver lidt gæt over det når man kun ser dialen. Den er da velholdt i skiven, kan bruge lidt god håndpudsning af kassen. Bestemt en lidt anderledes vintage - tillykke med den og med interressen - og da jeg tror det er dit første indlæg:Velkommen til forummet - check ogås køb og salg i hovedsiden, der kan godt være ting for dig.

Tissot Visodate seastar var en stor serie med mange forskelige ure, som jeg mener løb fra 1960 til 1972 - din ville jeg sætte til mellem 1968 og 1972 - dels ud fra udseendet, dels ud fra at jeg TROR T12 modellen havde Tissos egen kaliber 784-2 i sig -- og den brugte de 1968 til 1972 (og måske også lidt senere, men den byggedes de år).

Den svinger - hvis det er den - med 18000 svingninger og har 46 timers power reserve - træk den op ca 10 krone drejninger første gang, og gå med den hele dagen, så klarer den resten af optrækket selv)

Kronen ved 4 er til at stille den indre tidsring - så man kan huske parkeringer eller andet, og modellen er nok mindre almindelig end de mange andre seastars

Datoen skiftes - hvis jeg har ret i at maskinen er 784-2, ved at du kører datoen mellem kl 22 og kl 13 frem og tilbage (egenligt 10:30 og 0:30 - men alle de ure man skifter på den måde skal man efter min mening heller kører lidt for langt end for kort for at undgå uheld med skirfte mekanismen - så start end med lige at prøve mellem kl 21 og kl 14 - så ser du om den kan - og så kan du gå ned til mellem 22 og 13)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af hannover_dk - 28-04-2007, 07:12 PM
Det er da flot - af baun - 28-04-2007, 09:02 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)