24-04-2007, 09:04 PM
Så prøver med et par billeder
så tager vi et stresset cardinal

så en østtysker

Ancora intet odiøst men et enkelt velholdt ur fra 60erne skiven er helt hvid

Elge fra 1940 og tikker derudaf

Enea
Et smuk ur jeg er begyndt at bruge rigtigt meget går super.

her er så min nyanskaffelse Spendid en rigtig 70er klods det er i super stand og går super.
jeg har selv fremstillet remmen den er en rem i en del dvs. som et bælte.
De er umulige at få fat i.
uret kan sagtens monteres med en standard rem men der er gjort plads ved hornene til buen hvor remmen dukker op fra undersiden. ergo den fortjener den rigtige rem.
lavet med lidt kernelæder 2 nitter en boremaskine+hobbykniv plus en del viden om læder. tog nok 5 timer da den skulle gøres tyndere.
jeg er yderst tilfreds med resultatet det er ikke et standard spænde daq det ville se tåbeligt ud på en så kraftig rem. den vil blive lysere da den er rigt oliereret.
Uret er absolut ikke fotogent mit digicam kan åbenbart ikke hitte ud af kombinationen af de rene farver på skiven samtig med den store mængde stål.
tro mig der et utroligt flot ur i virkeligheden men skal ses live..

så tager vi et stresset cardinal

så en østtysker

Ancora intet odiøst men et enkelt velholdt ur fra 60erne skiven er helt hvid

Elge fra 1940 og tikker derudaf

Enea
Et smuk ur jeg er begyndt at bruge rigtigt meget går super.

her er så min nyanskaffelse Spendid en rigtig 70er klods det er i super stand og går super.
jeg har selv fremstillet remmen den er en rem i en del dvs. som et bælte.
De er umulige at få fat i.
uret kan sagtens monteres med en standard rem men der er gjort plads ved hornene til buen hvor remmen dukker op fra undersiden. ergo den fortjener den rigtige rem.
lavet med lidt kernelæder 2 nitter en boremaskine+hobbykniv plus en del viden om læder. tog nok 5 timer da den skulle gøres tyndere.
jeg er yderst tilfreds med resultatet det er ikke et standard spænde daq det ville se tåbeligt ud på en så kraftig rem. den vil blive lysere da den er rigt oliereret.
Uret er absolut ikke fotogent mit digicam kan åbenbart ikke hitte ud af kombinationen af de rene farver på skiven samtig med den store mængde stål.
tro mig der et utroligt flot ur i virkeligheden men skal ses live..

MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)