Advarsel....
Tommy Munk Skrev:Hej

Jeg vil da også gerne deltage i vurderingen af dette ur.
Baun jeg mener ikke du har helt ret når du skriver at skive og visere passer sammen. Sekundviseren er helt sikkert forkert, den hører ikke sammen med time og minutviser, den er for kort, ligesom 'modvægten' er forkert. Om time og minut viser hører til skiven eller ej, er straks noget vanskeligere at sige præcist.
Skiven ser mig også lidt mistænkelig ud, jeg kan ikke huske at have set constallation skiver hvor 'automatic' stod under 'chronometer', det plejer at være omvendt. Men okey omega har lavet mange afvigere i løbet af årene

Tjek evt. her:
http://users.tpg.com.au/mondodec/Condial2.pdf

VH
tommy

Hvilket strålende link Tommy - man bliver godt nok endnu mere skræmt. Jeg er enig i skepsis mod sekundviseren + indtil jeg kender serie case nr (som man jo ikke får) ikke lade være med at synes viserne ligner seamaster mere + stor skepsis mod skiven med automatic under chronometer, og forkert constellation skrift. I det hele taget kan jeg sige at jeg er mere end HUNDERÆD for at skulle købe en sortskivet constellation - som har fin ensartet sort skive. Der er så få ægte sorte og så mange med falske skiver -Indien har fabrikker som spytter sådanne skiver ud - foto af teksten som lægges over i silke til silketryk, så det kommer godt nok tæt på.

Er den sorte for fin, så tror jeg ikke på den, retfærdigt eller ej.

Og så - som også dit link går ind i - den der stjerne skal sidde snorlige op med spidsen. Den har 5 eller 6 små pinde på bagsiden - som går gennem tilsvarende bittesmå huller i dialen, og skal den laves om, så limes den ofte på, det er svært at genskabe de bittesmå ben.

Desværre er der så mange fakes, at selv hvis man passer godt på, kan man givet blive taget.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Advarsel.... - af baun - 23-04-2007, 01:33 PM
[Intet emne] - af McAllan - 23-04-2007, 01:59 PM
Nå ja - jeg glemte linket... - af baun - 23-04-2007, 03:45 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-04-2007, 04:19 PM
Jeg tror at resten er ok.. - af baun - 23-04-2007, 05:05 PM
[Intet emne] - af McAllan - 23-04-2007, 05:41 PM
Re: Jeg tror at resten er ok.. - af hannover_dk - 23-04-2007, 06:34 PM
[Intet emne] - af Tommy Munk - 23-04-2007, 07:23 PM
Tommy, du har sikkert ret.. - af baun - 23-04-2007, 07:53 PM
Dumme Baun - af baun - 23-04-2007, 07:57 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 23-04-2007, 09:00 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)