En Sjælden Omega...
Jeg har aldrig haft en Omega 600....

Jeg har flere Omegaer med 600 serie værket - det er ikke det jeg mener. Nej jeg har aldrig haft en hvor der står Omega Seamaster 600 på skiven, men det har jeg så nu....

Køn????

Sjælden???? - måske mere sjælden end køn Icon_razz

Jeg har i hvert fald aldrig set den skive før og med guldskrift:
İmage

Umidbart er skiven i god kondition, men tæt på er der patina - især ved timemarkeringerne.... - men jeg kunne ikke finde Swiss made... og det skal altså være der, hvis ikke skiven er renoveret. Ikke engang i lup og meget lys kunne jeg se det! Overvejede at sende det tilbage!

Efter afmontering af den gamle rem og rengøring (jeg tror den tabte 2 gram Icon_e_biggrin ) fremstod uret noget pænere - men så var der jo stadig det med skiven.

Nu er det jo sådan at Swiss made kan være endda meget svært at se, hvis uret er monteret med et uoriginalt glas (og det er dette) - det er lige som om det kan skjule, det der står i kanten.

Jeg tog et par billeder tæt på og se så:

İmage

Det er der altså - og skiven er original - og temmelig sjælden - og standen? Ja helt tæt på er der jo lidt patina, men det kan overhovedet ikke ses med det blotte øje - så den er flot!

Bagsiden er også så god som den kan være på en Omega 600:
İmage

Det er ikke let at se guldskriften på den grå skive, men igen tæt på ses det klart nok:
İmage

Ikke noget fantastisk dyrt ur, men ikke destro mindre en sjov udgave af Omega Seamaster 600. Jeg har ikke checket endnu, men mon ikke der tikker et cal. 601 i det ur - hvad ellers?

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
En Sjælden Omega... - af baun - 20-04-2007, 01:53 PM
[Intet emne] - af psn - 20-04-2007, 04:49 PM
Held, risikovillig og gode øjne! - af baun - 20-04-2007, 05:52 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 20-04-2007, 06:22 PM
[Intet emne] - af Peter - 21-04-2007, 01:49 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)