16-04-2007, 11:41 PM
Mads Gjødesen Skrev:Makita jeg skrev: Værdien er svær at fastsætte. Måske 1.000-1.500 kr. hvis du kan finde en køber (citat slut). At du påstår det er skråsikkert er måske temmelig misfortolket.
Makita jeg undskylder meget at jeg førsøgte at hjælpe. Efter denne tråd er det vist tydeligt, at du ved meget bedre end mig mht. Heuer. Der skal så heller ikke så meget til...Som tidligere nævnt er min interesse for quartz Heuer lig nul, men jeg mener nu stadig jeg kender lidt til brugtpriserne generelt. Derimod har de mekaniske Heuer kronografer min interesse så Heuer kender jeg gaske godt. Jeg vil i fremtiden forsøge IKKE at komme med flere misvisende informationer til DINE spørgsmål, idet du øjensynlig ikke betragter dem som konstruktive.
Derimod glæder jeg mig til at du i fremtiden vil hjælpe et helt uvidende forum med at skaffe billige Omega ure via ebay. For vi har åbenbart en masse at lære mht. at handle ure...![]()
Held med dit "Heuer" batteri-ur...
/Mads
jamen tak skal du da have mads. Er for så vidt da også enig med dig i, at Heuer kronograferne dengang var interessante rent mekanisk, hvorimod vi da formodentlig kan enes om at dagens Tag heuer-ure, medmindre vi da snakker de dyreste caliber 36(tror vist at Zenith har æren for den), egentlig er relativt uinteressante rent mekanisk. Det er vel andre mekanismer der gør sig gældende for dem der i dag vælger at investere i et nyere tag heuer, så som image, stil design osv. jeg var lige ved at sig jo mere pling pling, jo bedre (deraf mit argument med at det forholdt sig en smule anderledes med Tag Heuer/double i forhold til andre mærker, men lad det nu bare ligge). Personligt er jeg nok mere fascineret af et urs ydre end indre, hvor jeg vil formode at det forholder sig omvendt for dig.
Urhistorien synes jeg da også er et interessant aspekt som du glemmer, hvor batteridrevne "heuer" chronosplit da fremhæves af heuer selv som en milespæl. Personligt er jeg da bare glad for at jeg kan finde begejstring og glæde ved både mekaniske såvel som quartz-ure, og har da lidt ondt af dig at lader dig indskrænke som du gør.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)