16-04-2007, 09:20 PM
mhca Skrev:Hejsa
Jeg er utroligt perfektionistisk, og jeg kan derfor lidt blive irriteret over små detaljer, særligt når jeg sidder og nyder mine ure.
Denne tråd drejer sig om, at jeg normalt vil have drejekransen sat "korrekt" således at alle markeringerne står de rigtige steder og særligt trekanten i toppen peger præcist på kl. 12.
Drejekransen kan jo klikke 2-3 gange pr. sekund eller hvordan er det nu det er, og når jeg drejer den op omkring kl. 12, så ligger de to hakker lige på hver sin side af kl. 12.
Jeg kan godt med lidt rolighed lirke den så den peger præcist kl. 12, men så står den lidt mellem to hakker og glider nemt et hak tilbage igen efter noget tid.
Jeg har fået lidt refleksioner på billederne, men tror godt I kan ane at den på det første står lige efter (dvs. inden med omdrejningsretningen) og på den andet lige efter kl. 12. Det kan desuden også ses på minutmarkeringerne der ikke flugter helt perfekt heller.
Uret er nyt, eller dvs har været ubrugt indtil jeg fik det d. 18. januar, men selve uret er købt i Hong Kong i februar 2006. Dvs der er stadig garanti på.
Mit spørgsmål går på, om præcisionen af denne drejekrans kan justeres. Sådan så jeg kan få drejekransen til at klikke i hak ud for præcist kl. 12? Eller er det bare ærgeligt og noget jeg må acceptere?
Mvh. Martin
>>>>
Hej Martin,
jeg ville bare sige, at jeg har gjort NØJAGTIG samme erfaring med både min Sea-Dweller og min Submariner Date. Jeg er også perfektionist, så det gik også mig på. Men jeg må indrømme, at jeg bare "mellemstillede" den mellem to hak, idet jeg altid synes, at man kan se spor efter reparationer, uanset hvor omhyggelige Rolexværkstederne er. Jeg har været ude for at se, at mit ur blev lagt med glasset nedad og så bare blev kørt rundt. Jeg turde næsten ikke se på kransen bagefter, og det var da et held, at den ikke blev ridset af det.
Mvh., Bo.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)