15-04-2007, 10:13 AM
peter Skrev:HejJeg er selvfølgelig godt klar over omfanget af redials og derfor også muligheden for, at mit ur har fået ny skive, når det nu engang ser så pænt ud. Urets flotte stand skal dog samtidig bemærkes (der er fx. ikke skyggen af rust eller tæring der hvor låget klikker fast på kassen). Som det ses af billederne er der dog en ganske svag misfarvning på broerne og det ene tandhjul (hvor finder jeg en oversigt over de danske navne på urdelene?). På bagsiden af låget ses også kun svage tegn på ældning (dog måske det sted på uret, hvor det er mest fremtrædende). Alt dette kunne vel tale for, at uret har været behandlet/opbevaret optimalt og derfor forsvare skivens manglende patina?
Et rigtigt flot gammel Omega ur, desværre ser skiven ud til at være redialed, men jeg er ikke 100% sikker.
MVH Peter
Til gengæld ses der mere tydligt tegn på ælde på urets visere (specielt minut- og sekundviseren). Selve skiven har 8-10 bittesmå pletter, men jeg er usikker på, om det er støv eller begyndende patina. Kan viserne godt ældes uden at det nødvendigvis påvirker skiven, og kan det eventuelt opklares, om skiven er skiftet???
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)