14-04-2007, 07:18 PM
hannover_dk Skrev:makita Skrev:fangede da lige et på amerikansk ebay, hvor der skal tilføjes at ure som regel er en del billigere at anskaffe sig i usa.Passer jo fint med mit tidligere gær på 200-400 Euro (Euro som jo er lidt mere end $) i flot stand
dette ur røg så for 265$, med bl.a. ridser i urglas og klare spor af brug. Mit er i NOS-stand.
for sjov skyld, søgte jeg også på seamaster(dog igangværende auktioner), hvor gennemsnitsprisen lå omkring 150-160$ i automatik-udgaver i stål eller double eller hvad hjertet ellers måtte begære. slutprisen må man så selv følge op på, men da der var relativt mange i samme prisleje, må man vel konkludere at slutprisen læner sig tæt op af dette beløb.
Men et sted mellem 500,- og 1500,- på en god dag??? Tja,der er vel bare ting i denne verden man IKKE rigtigt kan enes om, men omvendt var den nok heller ikke nem,-)![]()
Derimod kan du ikke konkludere på seamaster som du gør når det ikke er slut priser. Priserne ændrer sig næsten altid ganske meget de sidste minutter - jeg tror også det er svært at tale snit priser på en model der findes i så mange varianter, det giver ingen mening.
150-200 kan du være heldig med for guldduble i mindre god stand, eller også, hvis vi taler om model 600 - mon så ikke snittet snarere ligger mellem 200 - 350 euro - men som sagt - ikke helt relevant at tale snit for en model der har så mange varianter.a
vh John
John, vi to er vist meget enige om stort set det hele, mens andre argumenterede med at mit ur var quartz og double og ergo en pris på mellem 500-1500 kr. på en god dag!! Jeg siger intet imod de to tommelfingerregler med quartz og double. Netop quartz er dog en forudsætning for et ur som mit, eller et heuer chronosplit, eller et Omega lcd-ur(damn, husker ikke modelnavnet p.t.), eller ure som satte nye standarder dengang(se længere nede), alle sammen yderst værdifulde og i dag eftertragtede modeller og derfor mener jeg at reglen om quartz/mekanisk ikke kan bruges i sådan et tilfælde. Yderligere må jeg sige at heuer/tag heuer lever på design og benytter sig ofte af samspillet mellem stål/guld eller pvd/guld, såvel som de rene stål, guld eller pvd. således synes jeg ikke at gulddouble trækker prisen ned, snarere tværtimod, selvfølgelig forudsat at den er intakt. en anden ting som jeg ville formode trak prisen op er at, heuer carrera-modellen også findes i samme udførelse (heuer carrera twin time)og at uret daterer sig tilbage til den æra 70/80´erne(digital-age), hvor det historisk har eller burde have en samlerinteresse, altså hvor der fra bl.a. heuer, omega og breitling blev eksperimenteret meget med alskens kombinationer af analog/digital, såvel som digital-verdenen gav mulighed for nye grænser (1/1000 af et sekund osv). Desuden er digital-age vel nærmest retro og in i dag.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)