09-04-2007, 11:40 PM
makita Skrev:Lige præcis det faktum, at en gulddouble er afhængig af stand har jeg naturligvis tidligere i tråden været inde på, ligeledes mener jeg da at det fremgår af mit næstsidste indlæg i debatten, at det nok er mig der tager fejl med de 30-40 euro. Altså 30-40 euro for et ældre seamaster i quartz og 200-300 i mekanisk, så skulle sludderet vist være på plads. Til slut er det da lige præcis på den måde, at man gør en god handel på ebay, altså ved at snipe. Men derimod mener jeg da absolut at priserne er realistiske, da sniperne meget ofte er urspekulanter som ved lige præcis hvor højt de vil gå op i pris.Enig i alt du der skriver - måske bortset fra guldduble, som selv i god stand trækker ned i forhold til stål, i langt de fleste sammenlignelige.
Ja priserne på bugten er et godt billede af hvad tingene - i alle fald de som der findes en del af - er værd. Seamaster er så bredt et bebreb, men ja man kan købe Seamaster mekanisk for 200 300 Euro - men også til meget mere
Jeg tror din Tag Heuer ville gå op over 60 Euro (eller 500 kr). Godt nok er der ikke meget træk i quarts - men navnet er ret godt hos mange, og i god stand som dobbelt ur analog/digital, så tror jeg nærmere det kom omkring de 200 - 400 Euro - men det er rent gæt, for jeg har ikke set (ikke ledt efter heller) så mange af dem.
Rammer man lige to samlere (der skal to til et højt bud) - på den rigtige aften, så får man mere end hvad man opnår i f.eks. dagene op til Jul, hvor markedet er mættet som bare pokker
Check næste år. November til primo December stiger meget, specielt dameure, og jeg har set et klart drop i pris på næsten alt det mere almindelige mellem den 15/12 - som nok er sidste frist for julegaver til en selv eller andre, - og lidt efter Jul, hvor de går på plads igen.
vh John H
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)