09-04-2007, 08:09 PM
Mads Gjødesen Skrev:Jeg vil nu stadig holde fast i den påstand at double er mindre populært end stål og quartz er mindre populært end mekanisk.
Makita du sammenligner pærer med bananer, og så er det let at finde eksempler på ure der prismæssigt modsiger min påstand. Faktum er at tager du to identiske ure og sammenligner prisen vil stål og mekanisk være dyere end double og quartz. Et nyere 007 Seamaster med quartz handles typisk for 2000 kr. under et identisk med automatic. Et vintage Seamaster fra 50-60´erne i gulddouble handles for 500-700 kr. under et tilsvarende i stål. Det er faktum. Dette er kun generelt, og klart der findes sjældne eksempler, hvor det ikke er tilfældet.
Kan du ikke købe nogen af de stål Seamaster fra 60´erne med mekanisk værk til mig, hvis din pris er 30 euro? Det er sgu billigtJeg er meget interesseret. Omvendt vil jeg gerne sælge dig nogle quartz Seamasters, hvis du vil give 1.000 euro
![]()
Jeg er ked af vi ikke har kunnet hjælpe, men som tidligere nævnt ligger de fleste på forumets interesse ikke i quartz genren og da slet ikke med lcd. Personligt siger den type ure mig intet, og derfor er min viden på området begrænsetHver sin smag og interesser...
Mht. prisen kan jeg kun sige som sidst. Du skal finde den rette køber for at sælge til 1.500 kr. Mit gæt er at uret vil gå for ca. 100 euro på ebay og deraf Jans bud. Forvent ikke at få samme pris som en anerkendt gray market sælger. Så at håbe på 325 $ er måske lidt optimistisk. Men held med salget.
/Mads
Lad mig nu starte med at slå fast, at jeg ingen intentioner havde om at sælge uret, men blot fastslå dets udbredelse, værdi, og måske også lidt info om uret, men blev en anelse fornærmet, da jan bød mig 500 kr. Jan kom med ethvert Heuer eller Tag Heuer ur, så vil jeg hellere købe fra dig til 500,-
Omkring Omega seamaster ure, må jeg blankt erkende at jeg ikke har taget større notits, hvilket værk eller hvorvidt det har været double eller stål, men blot registreret at de sælges for alt fra førnævnte 30-40 eoro til omkring 200-300 euro på ebay.de.
At de så har en større værdi her på forumet, det er så hvad det er.
Seamaster dykkerure a la bondstilen såvel som speedmaster og constellation ryger så til en betragtelig højere pris, og er sådan set også rent optisk noget mere interessante at se på, efter min smag.
Sjovt nok bydes der p.t. på et seamaster quartz lcd montre eller hvad de nu kalder det(er p.t. oppe på 680,- euro, med 1½ døgn tilbage), som også har en historisk værdi da det blev udviklet eller i hvert fald kendt omkring OL i 76´i montreal. Mon ikke det skulle have noget med udbredelse at gøre??
Pudsigt nok minder det i mere end en forstand om mit Heuer-ur, hvorved jeg stædigt må fastholde at det nok ikke er mig der blander bananer og pærer sammen.
Er fuldstændigt på linie med, at et ordinært heuer 1000 er en del mere værd som mekanisk kontra Quartz, da begge er ganske udbredte, og ligeså vil nok formode at det gælder for omega seamaster. Double eller stål skal jeg så ikke gøre mig klog på, men det lyder da rimeligt nok hvad du siger der. Dog ville jeg nok protestere, hvis det drejede sig om massivt guld;-) Men uden at overdrive mener jeg ikke at mit heuer kan betragtes som et ordinært quartz-heuer 1000. Og en ting har du nok ret i Mads, at et tilsvarende mekanisk som mit med LCD-display nok ville indbringe en betragtelig højere pris, men tror du dett findes?, ti-hi;-)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)