10-03-2007, 08:45 AM
Hej.
Den kan jeg godt følge..... er du heldig eller uheldig, kommer an på hvor man ser det fra. Hvis han selv har købt uret, er først i 60'erne skal vi så sige uret er fra sidst 50'erne. Så har du et værk der muligvis er stødsikkert, så har du værket til at lave et nyt bigwatch. Skal bare lige lave kassen, skal vi sige ca. 55 mm Ø....
Panarei go home. Uha nu har jeg generet en masse, undskyld , men synes ideen kunne være sjov at føre ud i livet. Kan selvfølgelig gøres med et hvilket som helst lommeurs-værk, men husk de gamle er ikke stødsikre, og det er jo ikke lige frem gratis at få skiftet en bal.aksel. Og så kan det laves uden at ødelægge bedstefars gamle ur, bare du ikke ændrer på selve værket, så kan det jo monteres i lommeurskassen igen. Og alt er ved det gamle.
Tag nogle billeder af uret, hvis du kan, så tag også nogle af værket. De fleste er lige til at lukke op med en negl eller en kassekniv.
Lars
Den kan jeg godt følge..... er du heldig eller uheldig, kommer an på hvor man ser det fra. Hvis han selv har købt uret, er først i 60'erne skal vi så sige uret er fra sidst 50'erne. Så har du et værk der muligvis er stødsikkert, så har du værket til at lave et nyt bigwatch. Skal bare lige lave kassen, skal vi sige ca. 55 mm Ø....
Tag nogle billeder af uret, hvis du kan, så tag også nogle af værket. De fleste er lige til at lukke op med en negl eller en kassekniv.
Lars

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)