Nyt medlem i familien
Mads Gjødesen Skrev:Uha nej John den slags ure ser vi ikke så tit, så fortsæt endelig med det....

Ærgerligt Eterna ikke laver ure i den kaliber længere Icon_cry Du har ikke et billede af værket? Skulle du våge dig ud i at skille uret ad, så tag lidt billeder. Kunne være sjovt at se hvordan det er skruet sammen.
/Mads

Æh - jeg tog ikke billeder da jeg havde det oppe. Du kan forestille dig at det som ligner en bagside, faktisk er en hel kasse med skiven monteret og naturligvis med krone og pushers.
Den kasse lægges kan tages helt ud af yderkassen når skruerne fjernes.
Så står man med inderkasse som er helt lukket bortset fra lidt luft ned ved skiven + en yderkasse + glasset som ligger løst

Når det samles, så lægges glasset ned i yderkassen hvor det ikke falder igennem takket være at yderkassen har en "glasring" som er helt integreret i yderkassen i stålet - ikke en løs ring, - stålet er skåret i den facon.

Mellem denne kant og glasset lægges en O ring som tætner. Nu kan der ikke komme vand ind ved glasset, der er ingen glasring - da det er den del af hele den ydre kasse, og så spændes værket med bagside og stålsider helt op til skriven fast, inden i yderkassen så skiven trykker O ringen mod glasring falsen.

Jeg tog ikke billeder af bare forvirring,men det må jeg gøre en dag, dog nok ikke af valjoux 23eren for så skal man have visere og skive af også.
Valjoux 23 er valgt på grund af at pladsen begrænses lidt af den dobbelt stål kasse, og 23 er 29,5 mm mod 22 værkets 31,3 mm (23 kørte for andres orientering videre i 72 i f.eks Rolex Daytona)
Mads Gjødesen Skrev:Ellers fantastisk flot stand. Virkelig kræs for kendere. Og du har sikkert ikke betalt mere end hvad et taveligt nyt ur med standard Valjoux 7750 koster!? /Mads
tja nej jeg er tilfreds i betragtning af at det er så specielt, 100% orignalt i skive og visere og kasse i lækert stål - og ret specielt + helt nyrenset i værket med 2 års garanti fra sælgers forretning i Tyskland.
Jeg gav inkl. forsikret fragt 800 Euro eller lige under 6000 gode danske kroner, og det er ret OK Icon_razz

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Nyt medlem i familien - af hannover_dk - 06-03-2007, 04:23 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 06-03-2007, 04:54 PM
Fantastisk flot stand og... - af baun - 06-03-2007, 05:29 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 06-03-2007, 05:30 PM
[Intet emne] - af Peter - 07-03-2007, 03:52 AM
[Intet emne] - af RunesS_phpbb3_import15750 - 07-03-2007, 12:11 PM
[Intet emne] - af GTwatch - 15-06-2007, 10:26 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 15-06-2007, 10:58 PM
[Intet emne] - af Lars - 16-06-2007, 04:53 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)