18-02-2007, 08:45 PM
bramkajka Skrev:Selv med co-axial er Rolex stadig foran vaerkmaessigt. Rolex laver hele vaerket selv, selv co-axial er stadig ETA baseret og Omega opfandt ikke Co-axial selv. Desuden har Rolex stadig det bedste crono vaerk. In-house vaerket i Daytona spaerker roev selv mod el-primero
At noget er in-house er i sig selv ikke noget kvalitets stempel. - Det er bare in house!
Om Omegas nye in house værker er gode, må tiden vise. Jeg mener faktisk, at de ikke co-axial værker, som har siddet i Omega ure de seneste 15-20 år har bevisst sin duelighed! Og co-axial har tilgode at DOKUMENTERE at de er væsentlig bedre, som prisen jo indikerer! Man skal ikke lade sig besnære af fine ord og reklamer - der skal være facts, som begrunder en højere pris og en højere "ratening".
Rolex's værker sammenligner jeg med Omegas serie fra 60'erne. Omegas 561-2-3-4-5, som har stået deres prøve. Det er kram man kan regne med. Rolex filosofi, om ikke at lave ændringer blot for ændringernes skyld tiltaler. Blot må man selvfølgelig ikke gå istå af den grund.
Om 20-30 år ved vi om co-axial var andet en salgsgas! Lige idag køber jeg lige så gerne et uden co-axial, men jeg ville heller ikke gå udenom co-axial, blot overveje om det er merprisen værd?
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)