16-02-2007, 05:08 PM
Mads Gjødesen Skrev:Hmm den er svær. Mht. horologisk kunnen kan Omega nu mindst lige så meget som Rolex. Men det kan de fleste finere manufakturer. Jeg vil mene det er lidt som at sammenligne æbler med bananer, idet de to kører med vidt forskellige strategier.140% enig i Mads's bedømmelse. Det er også to helt forskellige strategier med hensyn til rolex konservativt og få modelskift/ændringer og Omega med mange.
Branded Rolex er nok mere prestigefyldt end Omega. Omvendt er Omegas fineste modeller horologisk "flottere" end Rolex. Ingen tvivl om at det nye in-house Omega cal. giver Rolex baghjul når vi taler konstruktion og finish. Men at overgå Rolex brandets image ude blandt alm. mennesker tager vist lang tid. Måske om 20-30 år....
/Mads
Hvem ved hvad henholdvis omsætning og stk salg er for de to, findes det tilgængeligt? Jeg tror ike det behøver 20-30 år for at komme i kap antalmæssigt, men det siger jo ikke så meget i sig selv det var Swatch vel en overgang, så Madses bedømmelse af forskellen, som ikke entydigt siger den ene frem for den anden gør jeg helt ind for
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)