13-02-2007, 07:26 PM
John du har helt ret. Det er Valjoux 72 og 72c. Det er muligt at Bo har div. stumper til at ligge. Også muligt at standen er super og det blot skal serviceres. Derfor de bør tjekkes inden købet. Men skal der skiftes div. dele på både ur og værk kan de rigtige stumper godt være svære at finde. Jeg taler af egen erfaring. Og sendes det først til Heuer for at udbedre lidt småting får det den store tur.
Når det så er sagt kan jeg kun tilføje at cal. 321 og cal. 72 er to af de flotteste og mest velfungerende kronoværker nogensinde. Skal man have tilsvarende kvalitet i nye ure fås de ikke for under 40-50.000 kr. Lemania ebauchen som Omega 321 er baseret på, er faktisk den samme som Patek og Vacheron stadig bruger i deres 2-registers kronos. Og her taler vi ure i 150-200.000 kr. klassen.
/Mads
Når det så er sagt kan jeg kun tilføje at cal. 321 og cal. 72 er to af de flotteste og mest velfungerende kronoværker nogensinde. Skal man have tilsvarende kvalitet i nye ure fås de ikke for under 40-50.000 kr. Lemania ebauchen som Omega 321 er baseret på, er faktisk den samme som Patek og Vacheron stadig bruger i deres 2-registers kronos. Og her taler vi ure i 150-200.000 kr. klassen.
/Mads

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)