09-02-2007, 06:06 PM
Selvfølgelig vælge Certinaen. Det er et fedt ur, hvor du får rigtig meget for pengene. De 2 andre er (efter min mening) mere design ur - og ikke så meget ur! Det er ikke mindst fordi der ligger et mekanisk Automatisk værk i Certinaen, men også fordi designet er tro med traditionen i urdesign!
Men det jeg selv ville gøre hvis jeg havde 5-10 K at spendere på et ur er at gå ind på salgssiderne og se hvad man kan få second hand til de penge. Du vil på den måde få et federe ur og meget mere for pengene. Fx. ville du formentlig finde mærker som:
Fortis
Daniel Jean Ricard
Heuer
Omega
Girard Perregaux
Glycine
Eterne
oa,
og for mig ville det så ende med et Omega, men alle de andre er også ok - ure!
til ca halvdelen eller lidt over hvad de koster (kostede) fra nue - og i stand som når du har brugt det en måned.
vh Baun
Men det jeg selv ville gøre hvis jeg havde 5-10 K at spendere på et ur er at gå ind på salgssiderne og se hvad man kan få second hand til de penge. Du vil på den måde få et federe ur og meget mere for pengene. Fx. ville du formentlig finde mærker som:
Fortis
Daniel Jean Ricard
Heuer
Omega
Girard Perregaux
Glycine
Eterne
oa,
og for mig ville det så ende med et Omega, men alle de andre er også ok - ure!
til ca halvdelen eller lidt over hvad de koster (kostede) fra nue - og i stand som når du har brugt det en måned.
vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)