Rolex Yacht-Master vs Rolex Submariner
Velkommen til forumet Icon_smil

Du skriver at det skal være et hverdagsur.

Submariner'en er oprindeligt udviklet som et "tool watch" og dermed i stål. Guld og guld/stål modellerne er kommet til i 70'erne hvorved disse modeller har fået karakter af dress watch.

Yacht masteren er i bund og grund en Submariner blot med en anden drejekrans og skive, og så i Rolesium (stål og platin). I stål/platin udgaven er den tilpas enkel til at være OK som et hverdagsur - men med guld-drejekrans, hvid skive og guld/stål lænke. Aaarh... Icon_e_wink

Så: hverdagsur = stål = tool watch

Mht efterspørgsel som brugt, vil du nok opleve at blandt vintage-samlere er det kun stål modellerne af Submariner som interessen samler sig omkring.

På brugt-markedet for nyere ure er det mit indtryk at guld/stål modellerne taber relativt mere i værdi end stålmodellerne. Eksempelvis vil du næsten skulle give lige så meget for et brugt Daytona i stål, som du kan få en ny guld/stål model for. Af samme grund vil jeg også tro, at du ville kunne komme af med en stål/platin Yacht Master væsentligt nemmere end med den stål/guld model du overvejer. Blandt de to specifikke modeller du nævner vil jeg mene, at Submarineren i G/S vil være nemmere at komme af med igen til en fornuftig pris - den er mere klassisk end Yachtmasteren i G/S.

Mht holdbarhed på drejekrans - det må andre nok lige verificere, men mit bud er at Submarineren er mere modtagelig for ridser.

God fornøjelse med valget!

Mike
Svar

Beskeder i denne tråd
None of the above - af Mike P - 07-02-2007, 11:02 PM
[Intet emne] - af Peter - 08-02-2007, 03:49 AM
[Intet emne] - af mhca - 08-02-2007, 10:43 AM
[Intet emne] - af JetJOE - 09-02-2007, 01:34 AM
[Intet emne] - af Peter - 09-02-2007, 03:25 AM
[Intet emne] - af m.dk - 12-02-2007, 10:37 PM
Sådan ende det! En glad mand! - af JetJOE - 10-03-2007, 01:25 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 10-03-2007, 01:46 PM
[Intet emne] - af Peter - 14-03-2007, 04:04 AM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)