Forsikring
[quote="Morten Bekker"]man kan jo få udvente besøg Icon_e_biggrin (gæster)
så dækker din indbo-forsikring

[quote="hrhansen"]

Ah den er jeg nu ikke vild med, det er forsikrings svindel, og det kan straffes meget hårdt og så betyder det jo at andre skal betale mere i forsikring. De fleste forsikringer har mulighed for plus dækning, som tager sig af ting der går i stykker uanset hvad, men det koster naturligvis extra.

Ure man selv smadrer er vel ikke så almindeligt, så jeg ville ikke "gide" forsikre mod det, men briller - tror jeg man ved købet kan forsikre hos brillebutikkerne, for det tilfælde at man sætter sig idem osv.

Tyveri af uret dækkes, og sådan lige gå og tabe uret gør man vel ikke så tit. MEN

Husk at dyre ure ikke må rejse i indchecket bagage hvis man vil have forsikringen ind i billede i tilfælde af at bagagen forsvinder, eller åbnes af en sikkerhedskontrollant som napper uret. Ure skal - lige som dyre kamaraer osv - rejse i håndbagagen, og her må man så lade være med at glemme den.

Ang. katagorier som nævnes i tråden i andet indlæg, så tror jeg ikke ure betragtes som smykker eller antikviteter - med mindre de er af guld (det er hovedreglen hos næsten alle selskaber)

Hvis de er af guld eller på anden vis regnes som smykker af ens selskab, så skal man være opmærksom på, at forsikringens begrænsede dækning i forhold til indbosummer - kan dække "smykkerne" Ofte er smykker o.l. f.eks begrænset til 15% af indbesummen.

Når man skal lægge alt særligt indbo sammen for at se om de f.eks 15% af indbosummer rækker, så skal man som med al forsikring ikke bare tænke at det da vist ikke forsvinder alt sammen - f.eks. ved brænd så går det jo det - så det hele skal med, antikviteter, malerier, smykker osv.

Det er forskelligt stadigt hvad der regnes som særligt indbo, jeg tror stadigt der medregner musik instrumenter o.l.

Er ure af stål, så bliver de mærkeligt nok hos de fleste selskaber ikke fanget af den begrænsning - ikke en gang hvis de er af den helt dyre slags.

Jeg er enig i betragtningen om at hvis det drejer sig om vintage ure og ikke bare et almindeligt ur der er blevet gammel, så skal man kunne regne med en dækning der svarer til genanskaffelsesværdien og ikke en nedskreven værdi som for et TV.

Det er smart at have billeder af sine ure og andre dyre ting, og opbevare dem på en måde så de ikke forsvinder samtidigt med dy dyre ting og den bærbare computer med billederne - ligesom det er godt at gemme anskaffelsesprisen og årstallet. Det er også godt hvis pålidelige venner eller naboer kan bevidne at man havde mange dyre ure eller andet, i tilfælde af noget går galt, men de fleste opbevarer forhåbentligt ikke en masse dyre ure løst i skrivebordsskuffen.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
Forsikring - af hrhansen - 29-01-2007, 04:01 PM
[Intet emne] - af Gustav2 - 29-01-2007, 08:03 PM
Re: Forsikring - af hannover_dk - 29-01-2007, 08:49 PM
i Tryg... - af baun - 29-01-2007, 08:52 PM
Re: i Tryg... - af hannover_dk - 29-01-2007, 09:53 PM
[Intet emne] - af Peter - 01-02-2007, 03:24 AM
[Intet emne] - af hrhansen - 01-02-2007, 12:12 PM
[Intet emne] - af mhca - 03-02-2007, 02:50 PM
[Intet emne] - af hannover_dk - 03-02-2007, 07:37 PM