19-01-2007, 10:48 PM
Hejsa!
Jeg har lige arvet en del ure, som jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde ud af lidt mere om. Evt. nypris, nuværende salgspris og måske lidt historie.
Det første er et Omega lommeur. Det sidder i en kæde af guld. Automatisk urværk og seperat skive til sekundviseren. Ser meget lidt brugt ud. Er der i øvrigt nogen der ved hvordan man kommer ind til urværket, altså åbner bagkassen på sådan et ur?
De næste er 5 armbåndsure.
1. Fortis, rundt herreur, 17 jewels incabloc, manuelt optræk.
2. Movado, firkantet herreur, seperat skive (firkantet) til sekundviseren.
3. Lanco, fond acier inoxydable antimagnetic 345, swiss made, manuelt optræk.
4. Certina New art, swiss made.
5. Ricoh, Riquartz
Jeg fatter ikke lige hvordan man sætter billeder ind, men det ka i måske også hjælpe mig med. Det bliver jo unægteligt lidt nemmere at vurdere urene når man kan se dem:)
Jeg har lige arvet en del ure, som jeg ville høre om i kunne hjælpe mig med at finde ud af lidt mere om. Evt. nypris, nuværende salgspris og måske lidt historie.
Det første er et Omega lommeur. Det sidder i en kæde af guld. Automatisk urværk og seperat skive til sekundviseren. Ser meget lidt brugt ud. Er der i øvrigt nogen der ved hvordan man kommer ind til urværket, altså åbner bagkassen på sådan et ur?
De næste er 5 armbåndsure.
1. Fortis, rundt herreur, 17 jewels incabloc, manuelt optræk.
2. Movado, firkantet herreur, seperat skive (firkantet) til sekundviseren.
3. Lanco, fond acier inoxydable antimagnetic 345, swiss made, manuelt optræk.
4. Certina New art, swiss made.
5. Ricoh, Riquartz
Jeg fatter ikke lige hvordan man sætter billeder ind, men det ka i måske også hjælpe mig med. Det bliver jo unægteligt lidt nemmere at vurdere urene når man kan se dem:)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)