For og imod - for nybegyndere
Må krybe til korset - det blev ikke til et Panerai i første omgang.

Bestilte et PAM 111 Luminor Marina hos Klarlund i april 2006 - og i løbet af sommeren ringede de så og meddelte at det var kommet hjem.

Spændt tog jeg ind til forretningen for at se vidunderet - men, alas, var det ikke kærlighed ved første blik... Det virkede for stort i forhold til, at det var så enkelt i designet. Et flot ur - men som "det eneste ene" - nej... Så det meldte jeg pas på.

Jeg blev i stedet skrevet op til hhv et Luminor GMT PAM088, et SeaDweller og et Submariner. De kunne dog ikke love, at de ville have alle tre modeller i butikken på samme tid, så jeg kunne sammenligne dem ved siden af hinanden. I løbet af juli ringede telefonen igen - mens vi kørte rundt på syditalienske bjergveje - at nu lå begge Rolex modellerne og ventede på mit kritiske blik.

Heldigvis fik jeg lov til at låne en vens PAM088 i nogle timer, og så gik turen ind til Klarlund. En times prøven af ure og trippen frem og tilbage endte med, at SeaDwelleren kom med hjem. Begrundelse: det var oprindelig Submariner'en som havde tændt den indre flamme tilbage i skoletiden - og SeaDwelleren tilbød så næsten samme design, men uden den iøjenfaldende cyklop - så det føltes som det rigtige sted at starte.

Nu er et halvt år gået - og det føles stadig som det rigtige valg. Så er "basis" ligesom på plads - og så kan man i ro og mag begynde at se sig om efter "sjove" tilføjelser til samlingen, som man kan bruge for afvekslingens skyld.

Og Panerai? Den er tilbage på "ønskesedlen"; dog ikke i 088 modellen, men i form af en "vintage" Luminor Marina med T-skive og stålbagkasse - Tak, Mads Icon_e_wink. Den har så også fået følgeskab af en JLC Reverso som "dress watch". Og et perpetual calender "bør" der vel også være i en samling - spørgsmålet bliver fra hvilket fabrikat, men IWC har en høj stjerne på dén konto. Og en ældre kronograf med Valjoux kaliber 23 eller 72 værk. Og så, og så...

Meeen skulle alle disse dejlige ure forblive stående på ønskesedlen er det også til at overleve - med et klassisk tool watch på armen, som formentlig vil blive overleveret til næste generation, når junior engang bliver gammel nok til at værdsætte det Icon_e_wink

Mike
Svar

Beskeder i denne tråd
For og imod - for nybegyndere - af Mike P - 27-04-2006, 10:10 AM
Re: For og imod - for nybegyndere - af jsnielsen - 27-04-2006, 10:55 AM
[Intet emne] - af jsnielsen - 27-04-2006, 11:07 AM
[Intet emne] - af Mike P - 27-04-2006, 11:15 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 27-04-2006, 01:18 PM
[Intet emne] - af Mike P - 27-04-2006, 02:50 PM
Efterskrift - gammel kærlighed ruster ikke... - af Mike P - 22-12-2006, 12:34 PM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 24-12-2006, 01:04 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)