13-12-2006, 12:03 AM
Jeg går ud fra at det er de nyere modeller vi snakker om. I givet fald er værket faktisk identisk (cal. 3135). Jeg mener at cal. 3135 blev introduceret i 89 men jeg ikke helt sikker.
Nogle af forskellene mellem de to er:
- Kassen på Sea-dwelleren er højere og kraftigere end på sb'en og dwelleren er således pgså et tungere ur. Det gør efter min mening at de føles meget forskelligt på armen. Fornemmelsen er individuel og afhænger meget af hvor stramt man ønsker at bære sit ur. De skal med andre ord prøves.
- Skivediameteren på sub'en er større (ca. 1 mm) og det ses ummidelbart når man sammenligner de to.
- Dwelleren er vandtæt til 1220m og sub'en er vandtæt til 300m.
- Dwelleren har heliumventil, det har sub'en ikke.
- Drejeskiven er en smule højere og "grovere" på dwelleren, så den kan betjenes med handsker.
- Der er indgraveret tekst på bagkassen på dwelleren.
Dwelleren opfattes af mange som det ultimative dykkerur og det blev da også oprindelig udviklet til professionelt dykkerarbejder i samarbejde med franske COMEX.
/Johs
Nogle af forskellene mellem de to er:
- Kassen på Sea-dwelleren er højere og kraftigere end på sb'en og dwelleren er således pgså et tungere ur. Det gør efter min mening at de føles meget forskelligt på armen. Fornemmelsen er individuel og afhænger meget af hvor stramt man ønsker at bære sit ur. De skal med andre ord prøves.
- Skivediameteren på sub'en er større (ca. 1 mm) og det ses ummidelbart når man sammenligner de to.
- Dwelleren er vandtæt til 1220m og sub'en er vandtæt til 300m.
- Dwelleren har heliumventil, det har sub'en ikke.
- Drejeskiven er en smule højere og "grovere" på dwelleren, så den kan betjenes med handsker.
- Der er indgraveret tekst på bagkassen på dwelleren.
Dwelleren opfattes af mange som det ultimative dykkerur og det blev da også oprindelig udviklet til professionelt dykkerarbejder i samarbejde med franske COMEX.
/Johs

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)