13-11-2006, 08:11 PM
Ingen tvivl om at L&S laver nogle flotte complications og har nogle innovative løsninger. MEN skal man med i toppen af poppen skal man i mine øjne lave nogle modeller som kombinerer flere complications. Ellers kan jeg nævne de første 10-15 producenter der bør tilhøre "the big three". De fleste kan lave et tourbillon, perpetual calendar, minute repeater what ever. 10-15 prod. kan lave værker med to komplicationen. Men for virkelig at rykke mener jeg at der bør være tre komplicationer og helst fire (hvis chrono tæller som den 4.). Men det er jo bare min vurdering. L&S har ikke nogle ure som kan kalde sig grand complications. Muligvis kunne de sagtens lave et sådan, men det har de bare ikke gjort.
Der skal ikke herske nogen tvivl om at det de laver, laver de til perfektion. Også de eksempler der er kommet her. Men de har bare ikke hverken historien eller disse grand complications som får mig helt op i top 3.
Andre producenter som eksempelvis JLC vil jeg også mene ligger betydelig tættere på "the big three" end L&S. Men det er en helt anden diskussion.
Mads Gjødesen
Der skal ikke herske nogen tvivl om at det de laver, laver de til perfektion. Også de eksempler der er kommet her. Men de har bare ikke hverken historien eller disse grand complications som får mig helt op i top 3.
Andre producenter som eksempelvis JLC vil jeg også mene ligger betydelig tættere på "the big three" end L&S. Men det er en helt anden diskussion.
Mads Gjødesen

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)