"Begynderur"...
Du kan nemt finde et Omega Seamaster til 2-3 K.

Du skal bare finde et godt ur fra 60'erne. Der er masser af ure til salg. Især med manuelt optræk får du et pænt ur til den pris.

Jeg havde selv sådan et i tankerne da jeg for 4 år siden drog til staden og ind i vintageurforretningerne..... at jeg så kom hjem med et Seamaster 120 fra 1998 til 8K krævede lige en forklaring til konen - uret er stadig en af mine favoritter.

Jeg manglede dog stadig en "rigtig" Seamaster - altså en af de gamle. Den købte jeg her fra siden af Frank Hansen - et smukt Automatic som var i pænstand og som går fantastisk godt. Jeg mener jeg gav mellem 2500 og 3000 for det.

Standen er vigtig for prisen. Ikke glasset, det kan fixes op, men skiven og kassen. For de fleste vil skiven være mest at bemærke, men for nogen samlere er det vigtigt at kassen ikke er pudset op flere gange. Du kan få et flot ur lidt billigere, hvis det ikke er vigtigt at kassen ikke er pudset!

Du skal regne med at give lidt mere for et Automatic end for et manuelt - ca 1 K mere for ens ure i samme stand - vil jeg sige som tommelfingerregel!

Og en sidste ting. Du skal ikke købe et ur der er så gammelt at det har hammerautomatik, for det er ikke så robust som efterfølgerne. Dvs kig efter en Seamaster fra efter ca 1960 - efter dent tid har Omega vist ikke lavet nye ure med hammer automatik, men ellers spørg sælgeren.

Hvis du fortæller hvor i landet du opererer, kan vi nok guide dig til gode handlere, men ellers brug Vintageure.dk - men check også solgte ure for at få overblik....

Skal det være et nyere Omega Seamaster starter priserne ved 6-7 K.

God jagt - det vil du aldrig fortryde!

vh Baun
Svar

Beskeder i denne tråd
"Begynderur"... - af motnil - 12-08-2006, 01:19 PM
[Intet emne] - af motnil - 12-08-2006, 02:09 PM
[Intet emne] - af barker - 12-08-2006, 10:49 PM
[Intet emne] - af barker - 12-08-2006, 10:49 PM
Seamaster til 2-3 K - af baun - 13-08-2006, 10:12 AM
[Intet emne] - af motnil - 13-08-2006, 02:02 PM
seamaster - af mortenef - 13-08-2006, 02:39 PM
Køb af Omega Island el. Italien - af FFB - 16-08-2006, 10:44 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)