12-08-2006, 11:08 PM
Det er vel brugt du mener man kommer rimeligt langt for 2-3000 kr (det skriver du jo faktisk klart) men både og vil jeg sige. Du skal vide i alle fald, at der er masser af falske ure i omløb som brugte. Både decideret falske, men endnu mere ure som har fået ny skive, eller anden maskine eller visere og så videre, altså - måske egentligt ok som ure, men ikke fuldt originale. Det er ikke nemt helt uden viden om seamaster at købe via f.eks Ebay eller andre auktioner.
Køb "sælgeren mere end uret" - med andre ord, se om han f.eks har haft f.eks 1000 tidligere handler med 99% positivt feed back, så har du gode muligheder, men er det en med 12 handler og 96% positivt, så vær forsigtig.
Du kan få seamaster brugt for 3000 men jeg tror du skal regne med 3-5000 for en seamaster fra 60-80 for at være mere realistisk i forventningerne. Jeg har købt flere helt ægte og originale constellations chronometer certificerede fra den tid, inkl. piepan - til omkring 450 -550 €
Er det helt nye modeller, så koster de bestemt mere, også brugt, med mindre det er batteri, for de falder som bare xxx i pris på kort tid som brugt, men jeg kan ikke sige jeg kender prisen.
vh John
Køb "sælgeren mere end uret" - med andre ord, se om han f.eks har haft f.eks 1000 tidligere handler med 99% positivt feed back, så har du gode muligheder, men er det en med 12 handler og 96% positivt, så vær forsigtig.
Du kan få seamaster brugt for 3000 men jeg tror du skal regne med 3-5000 for en seamaster fra 60-80 for at være mere realistisk i forventningerne. Jeg har købt flere helt ægte og originale constellations chronometer certificerede fra den tid, inkl. piepan - til omkring 450 -550 €
Er det helt nye modeller, så koster de bestemt mere, også brugt, med mindre det er batteri, for de falder som bare xxx i pris på kort tid som brugt, men jeg kan ikke sige jeg kender prisen.
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)