Al den snak om ægte piloture!
#10
Ja den afsporede måske lidt. Det Huer Bundeswehr jeg viser i tråden tidligere er et typisk eksempel på et ur lavet til piloter. Det blev helt enkelt ikke den gang(ca 1966) solg i almindelig handel, men kun til piloterne i det Tyske luftvåben ((starfighter tror jeg). De er mærkede med audinens tal både bag på og mellem hórnene.

Jeg ved ikke om det er specielt godt til G påvirkning, tror det ikke, men det har jo kunnet klare kravene til Starfighter jet, og fly back funktionen i kronografer var i den type netop fordi piloten skulle kunne sætte igang og foretage 0 stiling og ny igangsætning med bare et tryk (noget med at bombekast og nedslag, skulle times mod næste kast og nedslag tror jeg)

Som beskrevet af andre, så er det næppe de funktioner der er vigtigest, da moderne fly jo har masser af egne instrumenter. Kan dog lige for sjov nævne, at jeg har fløjet privat jet (som passager) mange gange, og både i dem, og i de store passager maskiner er der faktisk krav om godt ur + et helt manuelt kompas (sidder næsten altid på midterstoplen mellem ruderne) - som kan anvendes hvis ex stømmen svigter.

Der er uden tvivl andre end Heuer som har leveret - i princip - og i specifik periode - kun til piloter gennem et forsvar. Jeg mener Sinn fortsatte med Bundeswehr modellen efter Heuer i en tid, og jeg ved at Panarei har haft en model som leveredes til det Italienske flyvåben, med en Zenith automat i - gennem en forhandler i Rom.
Maraton SAR (Search and rescue) er også et ur hvor langt hovedparten af produktionen går til den Kanadiske rednings tjeneste.

Jeg tror også det er korrekt som der står i tråden, at de fleste piloter idag anvender alle mulige forskellige ure - Seiko, Rolex og hvad ved jeg

Det er langt fra et speciale for mig, så der er sikkert nogen der kan korrigere fejl og fortælle meget mere
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar


Beskeder i denne tråd
Al den snak om ægte piloture! - af Parup - 04-07-2006, 10:44 AM
[Intet emne] - af jsnielsen - 04-07-2006, 11:02 AM
[Intet emne] - af Bjarne - 04-07-2006, 11:51 AM
[Intet emne] - af LFlex - 04-07-2006, 12:25 PM
[Intet emne] - af bjorn_e58 - 04-07-2006, 01:02 PM
USAF fliegerure - - - - af Bjørn H._phpbb3_import15705 - 04-07-2006, 09:13 PM
[Intet emne] - af Peter - 05-07-2006, 02:31 AM
[Intet emne] - af Parup - 22-07-2006, 09:27 PM
Det af mig vite Bundeswehr fra Heuer er godt nok - af hannover_dk - 22-07-2006, 10:10 PM



Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)