Hjælp og forslag efterlyses!
Jeg må sige at jeg på det sidste har fået en indre dialog der minder meget om den dig og din kone har.

Jeg står over for endnu et ur køb. denne gang et Panerai. Der skal jeg give temmelig mange penge for et ur der nok går præcist (- så præcist et mekanisk urværk nu går!) men som jeg i principet ikke kan bruge hvis jeg feks skal nå et tog, da man ikke kan aflæse urskiven særligt præcist! Jeg skal også huske at trække det op og det kan ikke vise datoen.

Det kniber lidt med argumenterne. Og der er heller ikke nogen der her i forumet har kunnet give dig den rigtige punch-line. Det er efter min mening meget lidt flaterende at give sig selv et smykke til 20.000 kr, netop når der er så meget andet man kunne bruge pengene på til hele familiens glæde.

Det der holder mig "flydende" er efter min mening dit bedste argument, nemlig at et brugt ur kan koste mere end et nyt, eller sagt på en anden måde, man har ikke særlig mange penge ude at svømme. Jeg vil ikke sige at min ursamling er steget i værdi, men jeg tror at investeringen er nogenlunde intakt.

Det bedste argument jeg har, er at min søn en dag skal arve mine ure. Jeg kunne ikke selv forestille mig et federe ur end et jeg havde arvet fra min far - og der vil et Speedmaster ikke være et dårligt valg. Men jeg kan se at der skal en del ure på bordet hos dig, hvis alle skal arve.

Men det bedste du kunne gøre var jo nok at lufte tanken om et Lady Seamaster eller et Hvidt Speedmaster ( - eller hvad der nu falder i Jeres smag) til den næste 40 års dag

Hilsen
TN
Svar

Beskeder i denne tråd
Hjælp og forslag efterlyses! - af oerum - 24-05-2006, 11:19 AM
[Intet emne] - af Fumle_phpbb3_import15749 - 24-05-2006, 04:11 PM
[Intet emne] - af KlausM_phpbb3_import15744 - 24-05-2006, 09:13 PM
[Intet emne] - af Peter - 25-05-2006, 04:02 AM
[Intet emne] - af TN - 25-05-2006, 08:54 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)