01-05-2006, 09:14 PM
Om jeg ved korrekt, så er 6238 en klassisk Oyster kronograf. Den kom 1962 og der blev lavet 3600 stykker indtil den gik ind i 1967. Den har et Valjoux 72 baseret værk - godt - bestemt godt, men i dagens diskution, jo ikke "inhouse" - Den blev senere - om man vil - til den egentlige Daytona, først med Zenith som værk og nu med eget.
Det begrænsede antal der er fremstillet og navnet Rolex gør at man betaler en masse for andet end selve værket og funktionen i dette ur, men det er der jo så også mange gode grunde til, blandt samlere eller investerings lystne.
Den er i forhold til kassen og en valjoux 72 baseret chronograph MEGET dyr - men den er ROLEX mærket.
Jeg kan tænke mig der findes forfalskninger - så som tidligere sagt i tråden, "take care"
vh
Det begrænsede antal der er fremstillet og navnet Rolex gør at man betaler en masse for andet end selve værket og funktionen i dette ur, men det er der jo så også mange gode grunde til, blandt samlere eller investerings lystne.
Den er i forhold til kassen og en valjoux 72 baseret chronograph MEGET dyr - men den er ROLEX mærket.
Jeg kan tænke mig der findes forfalskninger - så som tidligere sagt i tråden, "take care"
vh
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)