13-04-2006, 12:50 PM
gæsten Skrev:Var i banken i går for at sende penge til Markus. Det kostede 40 kr. hvis banken skulle gøre det, og 30 hvis jeg selv overførte dem over netbank.Sikkert forskel fra bank til bank. Bemærk (nu er det sagt så mange gange at man kan være træt af at læse samme hele tiden)
Tror måske det har noget med navnet på banken...![]()
/Christensen
God påske.!
De fleste banker i Euro området tager penge for at modtage indbetalinger fra DK, også via Iban og Swift (hvis ikke man anvender det, så tager de det altid)
Det gør med andre ord en forskel om man siger til sin bank man skal have overført penge og så bliver trukket sit almindelig gebyr i DK som altid ligger omkring 30 kr - eller om man siger man også skal tage det udenlandske gebyr - for da det er ukendt for banken hvor meget det er, så tager de fleste banker 70 kr ekstra hvis man skal dække sig ind mod et gebyr for modtageren.
Jeg har set modtagere selv tage gebyret uden at brokke sig, og jeg har haft modtagere som faktisk krævede at jeg foretog en ny overførsel på 5 - 7 Euro for at dække dem det gebyr de havde fået.
Man kan selv vælge om man vil tage den risiko og få overført for 30-40 kr, eller om man vil "forsikre" mod at få stoppet handlen af et lille gebyr.
vh John
![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)