31-03-2006, 11:43 PM
bjorn_e58 Skrev:Mads, er det en gammel skrøne at ure skal "gås til"? Det bliver ofte nævnt både her er på udenlandske fora. Eller er det et af de emner, som folk bare ikke kan blive enige om?Jeg vil i alle fald gerne bakke skrønen op. Et nyt ur skal gå til, og det samme skal et som har været til service.
/Bjørn.
Jeg kan f.eks hente et ur fra service hos Mølbak, som på sin winder ser det gå med 2 sek +/- om dagen, men efter at have gået normalt med det i ex 3 uger, så ændrer det sig lidt, og så er det at man kan stille det præcist.
I øvrigt synes jeg 7 sek om dagen er ret rimelig selv for et Rolex, over længere tid er det i alle fald hvad man kan vente. Medens det "gås til" kan det både blive dårlige i forhold til det nuværende, og blive bedre, man ved det først efter 3 ugers tids dagligt brug - efter min erfaring med mange ure.
Det har givet noget at gøre med at uret kan gå forskelligt afhængigt af hvilke positioner det befinder sig mest i, ligesom det ex. kan have påvirkning om man om nattet har det liggende med kronen nedad, eller bagsiden nedad.
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)