Rolex = det rigtige "måneur"
Peder Skrev:
Go4it Skrev:En lidt provokerende overskrift - men grunden er den, at jeg for ca. 2 år siden - i TV2s morgen tv "oplevede" en af stifterne af "jubii" - som fremviste hele sin mægtige Rolex samling, og i den forbindelse udtalte: at Omegas måneur var et reklamestunt - at det faktisk var Rolex der var det "rigtige" måneur... Nu kommer det berømte spørgsmål: Hvordan kan en rimelig begavet (han er multimillionær på Jubii) person, udtale dette på live tv - når der er SÅ meget dokumentation på at Rolex IKKE kunne opfylde de mest basale krav som NASA stillede dengang i 60erne...
Er jeg helt forkert på den?

Myten om, at det var et Rolex der var det rigtige måneur, stammer fra bogen "The Best of Times: Rolex, an unauthorized History", skrevet af James Dowling og Jeffrey Hess"

Emnet er diskuteret på http://home.xnet.com/~cmaddox/moonmovement.html

Påstanden i din overskrift er i øvrigt slet ikke provokerende - den er hørt mange gange før... men den bliver ikke mere rigtig af at blive fremsat af en "rimeligt begavet mangemillionær" Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin
Enig - men jeg fatter ikke, at folk ikke sætter sig ordentligt ind i sagerne - før de udtaler sig Icon_rolleyes
Svar

Beskeder i denne tråd
Rolex = det rigtige "måneur" - af Go4it2 - 27-03-2006, 12:30 AM
[Intet emne] - af Mads Gjødesen - 27-03-2006, 09:12 AM
[Intet emne] - af Lars M - 28-03-2006, 05:31 PM
Re: Rolex = det rigtige "måneur" - af Guest - 29-03-2006, 03:20 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)