Windere - hvilke? er det sikkert for uret?
Jeg tror ikke du skader uret hvis det sidder i winderen ved at det trækkkes "over".

Fungerer den så den holder uret kørende, så er det godt, og du kan jo teste om den også kan holde det igang selv om den er slukket om natten, så sparer du da lidt strøm og ved så også at uret får lidt ro - det er bare at teste.

Jeg er slet ikke overbevist om windere og pris nødvendigvis er noget du kan burge til at vide om den er ok, men mange winders kan stilles til bare at køre i internaller.

Det der kan være spørgsmålet er, om det er godt at holde uret i gang hele tiden. Al mekanik slides når det bevæger sig. Jeg kan godt forstå du vil holde det igang for at slippe for at stille GMT, dato og evt andet - men jeg holder kun gang i ure jeg ret regelmæssigt bruger - ellers mener jeg de har bedst af at få lov at ligge stille, og glem alt om at "olien stivner" eller andet pjat i forbindelse med at ligge stille en måned her og der (garanteret også væsentligt længere)

Altså: Frygt ikke winderen hvis den fungerer. Kan den klare at holde uret korrekt uden at køre om natten, så lad den få lov til det - og brug den ikke hvis du kun har behov for uret hver 2 måned.

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Beskeder i denne tråd
[Intet emne] - af GÆST - 25-02-2006, 03:31 PM
[Intet emne] - af Guest - 25-02-2006, 04:56 PM
[Intet emne] - af CFT - 25-02-2006, 06:42 PM
Jeg tror ikke du skader uret som sådan - af hannover_dk - 25-02-2006, 10:25 PM
[Intet emne] - af Christian Bentzen - 26-02-2006, 11:15 AM
[Intet emne] - af Christian Bentzen - 26-02-2006, 11:17 AM
[Intet emne] - af Guest - 26-02-2006, 07:27 PM

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)