21-05-2012, 12:10 PM
baun Skrev:Blot en observation herfra.
Jeg skrev engang en PB til Jacob. Det var en lille ting, men et forsøg på at hjælpe Jacob til at se hvad han uforvarende kan støde folk (som mig) ved at sige. Jeg skrev den ikke for at brokke mig, men som en Personlig Mail til Jacob, som jeg mener efter bedste evne prøver at skrive både hvad han mener og gøre det uden at genere nogen personligt. Så det var udelukkende ment som en hjælp.
Jacob tog sådan set pænt imod "hjælpen" men måtte så absolut nævne i indlæget på forum, at han havde fået denne PB at nogen "tog anstød af" (altså ikke med navns nævnelse)..... Det var en personlig mail - og jeg mente ikke det skulle debatteres på forum. Det var derfor jeg sendte den personligt. Jeg skriver nok ikke den slags PM'erre til Jacob mere. Jeg ved ikke om Jacobs behov for at blive støttet gjorde at han tog det op eller der var andre grunde, men denne tråd, som vi skriver i nu er lidt udtryk for det samme. Hvordan håndterer man kritik. Sender man det ud til debat eller efterrationaliserer man og bruger den fremad rettet eller går man i forsvarsposition? Det ene udelukker ikke det andet, men jeg er ikke sikker på at man får "krittikernes" mening frem på denne måde. Kun støtterne.
Vh Baun
Jeg var meget glad for at du skrev den mail til mig baun og du skal være hjertelig velkommen til at skrive igen
og tror det eller lad være men jeg tog det du skrev til mig,grunden til at jeg nævnte mailen i åben tråd (uden navn) var ikke fordi jeg have "behov"
for nogen særlig støtte (den bekræftigelse jeg har behov for får jeg personlig ikke igennem urdebatten) hvordan andre har det skal jeg ikke gøre mig
klog på dem om det,jeg nævnte kun den mail fordi som jeg også har udtrykt her gerne vil have at vide personligt hvis jeg støder nogen med min facon,
og det kunne jo tænkes der sad andre og følte som dig , jeg syntes det fremgik meget tydeligt hvad jeg ønskede af indlægget baun det var ikke for at søge støtte og der var jo også en grund til dit navn ikke var nævnt.
At vi to er så forskellige som man næsten kan være og stadigvæk tilhøre den samme race det er vi vist begge klar over baun og fred med det,
men hvordan du kan vende det til noget negativt at jeg reflekter på din henvendelse og meget gerne vil høre fra andre der måtte føle det samme
ja det fatter jeg simpelhen ikke for at sige det på godt dansk,jeg nævnte jo netop ikke dit navn for ikke at hænge dig ud på nogen måde.
Men måske jeg heller ikke dengang var tydelig nok men det er jo en balancegang
Yoshikazu Akahane. 28/+50.

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)