02-02-2006, 11:57 AM
Anonymous Skrev:ved du også hvorledes forsikrings-selskaberne ser på følgende forhold;
* Overfald (hvis man bliver slået ned og får stjålet sit ur)?
* Mistet ur (hvis man "glemmer" eller taber sit ur i et omklædningsrum/feriehotel/stranden)?
Igen uden at være forsikringsmand, så:
Overfald - man skal politianmelde og forsikringen dækker (famile/indbo). Der vil normalt være krav om at man har gjort "anskrig" - altså råbt eller reageret kraftigt lige medens det sker. I udlandet under rejser kræves kombi/rejseforsikring, som så vil dække - men altid via anskrig og politi anmeldelse.
Glemmes ure, eller tabes det, så er der ingen forsikring, og jeg tror ikke det kan lade sig gøre at forsikre sig mod det.
Stjæles det f.eks fra ind-checket kuffert under udenlandsrejse (security og andre kan åbne kufferten) så er der normalt ingen dækning. Ure, smykker og andet dyrt skal man holde på sig n(eller håndbagage man har hos sig) og ikke lade det gå som almindelig bagage. Der ved jeg at mange løber risiko med kamara og video og smykker - og hvorfor ikke et ekstra ur. Almindelige ting fra bagagen, tøj ex. dækkes fra rejseforsikring hvis der er tydeligt indbrud i kufferten - jeg har selv mistet en ikke voldsom dyr, men herlig vintage sheffield armbåndsvækker uden dækning på den måde
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)