28-01-2006, 05:54 PM
UffeMon Skrev:Han mente (Eriks ure) at det kunne være en af spolerne der var brændt af og at det ville koste ca. 2500 kr. at få et nyt værk i.
Jeg tvivler på at du kan få et nyt værk, og da slet ikke til den pris, men om man kan få en spole til det endnu tja... jeg ved det ikke. Muligheden er der da, hvis du kan finde en der VIL arbejde på uret. Jeg ved at Ewall købte de sidste reservedele til ESA'en og om han arbejder endnu ved jeg ikke. Sidst jeg hørte om ham var han hjemmeurmager oppe i nærheden af Herning, og han er nok den her i landet der er bedst til at rep. denne cal. hvis han har reservedelene endnu. Husk på det er ved at være et ældre ur. Det originale batt. kan du heller ikke mere få det skulle gå med 1,35 V. kviksølvsbatteri. Dem kan vi ikke få mere p.g.a. kviksølvet, og sølvoxidbatterierne er på 1,55 V, de kan dog nogle gange godt bruges. Det kan dog resultere i at uret svinger for meget og derved vinder, stemmegaflen får for stort udsving og klinkerne trækker så nogle gange så 2 tænder på klinkehjulet frem for 1 tand.
Nyd bare at dit cal 1002 går så flot, det skal du være glad for. Nok ikke normalt.
Mvh Lars

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)