23-12-2005, 02:10 AM
bjorn_e58 Skrev:Lader man den normale timeviser stå permanent på hjemmetid og justerer kransen efter lokaltid hvor man er? Hvis det er tilfældet, så skal man jo vænne sig til hurtigt af aflæse med 24h viseren mod en ofte "skævt" stillet krans. Eller stiller man uret så den normal timeviser står på lokaltid og "modjusterer" på kransen til hjemmetid?Ved korte rejser i f.eks UK (= 1 til måske 2 dage) synes jeg det er nemest at dreje kransen så den viser den nye lokal tid (det er selvfølgeligt sværere at aflæse klokken på den måde, men det går langt hurtige end at stille uret)
/Bjørn.
Er jeg i Kina i 12 dage, så er det omvendt. Så bliver urets visere stillet til Kina tid, og kransen anvendes til at vise lokal tiden.
Jeg er "dum hvad rolex angår" og vidste ikke at GMT 2 kan stille extra viseren, og det ville være meget nemmere. Nu har jeg så et problem der kan koste
(ure altså)
For rejsende er det iøvrigt endnu mere surt at en del mobiltelefoner, nogen gange skifter til lokal tid automatisk, andre gange ikke gøre det, og at den opførsel kan ændre sig hvis der sker automatisk bytte af mobil provider. Resultatet kan være at man sætter mobilen til at vække kl 6:30 og sover over sig som ind i .... fordi den pludseligt går helt galt, men det var vist lidt "off topic"
vh John
Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)